Jestem niezalogowany   zaloguj mnie   /   rekrutacja

Forum - Świat Tajemnic

Nowy temat | Spis tematów Nowszy wątek | Starszy wątek
Silnik hydrauliczny
Ilość wypowiedzi w tej dyskusji: 39

Geneza: Pracuję w branży elektro-energetycznej i z racji tego jakiś czas temu zgłosił się do mnie telefonicznie pan z zapytaniem o nietypowe urządzenie. Chciał mieć agregat prądotwórczy z prądnicą dwułożyskową i podwójnym wyjściem wału. Jako że producenci robią coś takiego powiedziałem że nie ma sprawy. Dziś ten pan mnie odwiedził i dowiedziałem się do czego mu to jest. Pan jest wynalazcą i wymyślił silnik hydrauliczny, który ponoś przy wymiarach 60x50x40cm ma moc 250kW. Chce tym zasilać prądnice i produkować prąd, a silnik diesla ma służyć do rozruchu jego urządzenia i awaryjnego przejęcia pracy w razie awarii. Pan był dość tajemniczy, zdradził jedynie że koszt produkcji 1kW przez jego silnik to 5 groszy!!! Sprawdziłem pana i okazuje się że ma patenty na różne urządzenia hydrauliczne, a nawet nagrodę uzyskaną na Międzynarodowej Wystawie Wynalazków w Genewie! W rozmowie pan stwierdził że prace badawcze na polu hydrauliki zaniechano jakieś 30lat temu, gdyż ktoś stwierdził że więcej wymyślić w tej materi się nie da i jedynie udoskonala się stare pomysły. Wspominał o tym jak po odwiedzeniu dziesiątek fabryk urządzeń hydraulicznych w żadnej nikt nie umiał mu udowodnić dlaczego jego silnik miałby nie pracować, wszyscy tylko pukali się w głowę i go olewali. A jak przyszło co do czego to nie umieli przeprowadzić obliczń wydajnościowych dotyczacych produkowanych przez nich produktów. Sedno sprawy: Nie wiem nic o hydraulice, może jest wśród Nas ktoś kto coś wie, ja zabieram się za lekturę (google). Wszelkie spostrzeżenia mile widziane. Do końca roku powinniśmy mieć z panem prototyp urządzenia więc podzielę się informacjami.

Każdy głupiec jest geniuszem i vice versa.

szuineg: